עימות בחוץ: שב"ס דחו בקשת מחבל לשחרור מוקדם

איתי גדסי 1 Comment on עימות בחוץ: שב"ס דחו בקשת מחבל לשחרור מוקדם

ועדת השחרורים של שב"ס החליטה שלא בסמכותה לדון בבקשתו לשחרור מוקדם מטעמי בריאות של המחבל וליד דקה, אחד מרוצחי החייל משה תמם ב-1984. לפיכך המחבל לא ישוחרר לפי שעה. בעקבות ההחלטה בני משפחתו של המחבל תקפו מחוץ לאולם בית המשפט את בני משפחתו של החייל משה תמם הי"ד

הפגנה כנגד שחרור המחבל צילום: Jonathan Shaul/Flash90
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ועדת השחרורים שבבית הסוהר מעשיהו קיבלה את עמדת הפרקליטות, וקבעה כי אין לה סמכות לדון בבקשת אסיר העולם וליד דקה להורות על שחרורו המוקדם מטעמים רפואיים. הוועדה קבעה כי בקשתו תועבר לדיון בפני ועדת שחרורים מיוחדת, לאור העובדה שהוא אסיר עולם.

כזכור, בעבר נקצב עונש מאסר העולם של דקה ע"י נשיא המדינה ל-37 שנות מאסר. דקה הגיש בקשה לשחרור ממאסר מטעמים רפואיים, שנתמכה במסמכים רפואיים והדיון נקבע לפני ועדת השחרורים בכלא מעשיהו. במהלך הדיון העלתה פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) את טענת חוסר סמכותה של הוועדה לדון בבקשה, לאור העובדה שמדובר באסיר שהוא בבחינת אסיר עולם.

בהחלטתה ציינה הוועדה, כי "כל בקשה לשחרור מוקדם שמגיש אסיר עולם, בין אם מדובר בשחרור מוקדם על תנאי בתום שני שלישים מתקופת המאסר, ובין אם מדובר בשחרור על תנאי מטעמים רפואיים, נתונה לסמכותה של ועדת שחרורים מיוחדת", והוסיפה כי "אין ולא יכולה להיות מחלוקת על כך שהאסיר, אשר נשא בעונש מאסר עולם, הינו 'אסיר עולם' על פי ההגדרה בחוק", על אף שנידון ב-2018, בעודו מרצה את מאסר העולם, לעונש מאסר מצטבר נוסף.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    לא משחררים?
    מוצאים להורג !
    לחוקק חוק עונש מוות למחבלים